Bondi Beach! - Reisverslag uit Blue Mountains, Australië van José Leegsma - WaarBenJij.nu Bondi Beach! - Reisverslag uit Blue Mountains, Australië van José Leegsma - WaarBenJij.nu

Bondi Beach!

Door: Jose

Blijf op de hoogte en volg José

01 April 2014 | Australië, Blue Mountains

Lieve allemaal,

Hele tijd geleden dat ik een blog heb geschreven maar er was ook niet veel te vertellen eerlijk gezegd. Na 2 weken Port was dat wel genoeg. Port Macquarie was echt leuk. Ik heb me daar ook echt vermaakt met veel leuke mensen en we hebben ontzettend goed gefeest en veel lol gehad. Daarnaast was het het beste hostel waar ik in ben geweest dus dat is ook mooi mee genomen natuurlijk. Maar 2 weken port was genoeg. En hoewel we wisten dat we er qua hostel gigantisch op achteruit gingen, keken we beide uit naar Bondi.

Na een slopende reis van 9 uur (echt als ik thuiskom vind ik reizen geen probleem meer waarschijnlijk), kwamen we dan eindelijk aan in Bondi Beach. Grappig als je eerder in een plek geweest bent roept het gelijk herinneringen op. Het weer was prachtig dus we waren ontzettend enthousiast hoewel we gesloopt waren van de reis. Toen we aankwamen bij het hostel, waar we ook al eens waren geweest, kreeg ik toch weer een kleine hartverzakking. Het hostel is zo smerig, de keuken ruikt alsof er iemand gestorven is, er lopen kakkerlakken in de wcs en daarnaast zijn ze vies, onze lakens stonken net zo erg als de keuken... kortom, niet een warm welkom. Maar goed, we lagen op 300 meter afstand van het strand en het weer was super dus vooruit met de geit.

De eerste 3 weken in Bondi hebben we dan ook hoofdzakelijk in bed of op het strand door gebracht. We zijn hier echt slaapkopjes geworden, verschrikkelijk. Er zat een hele groep Engelsen in ons hostel en geloof mij: dat wil je niet. Ze zijn luidruchtig, asociaal, egoistisch. En eigenlijk voel ik me lullig nu ik dit type want mijn skatsje (toendertijd) was Engels, maar deze groep was gewoon over the top. We hebben veel last van hun gehad en hebben dan ook een feestje gegeven toen er een paar uitgekickt werden. Verder zijn we in Bondi vrij veel op ons zelf geweest. We hadden een tv op onze kamer en hebben echt masterlijke series ontdekt. Home and away in the uk is onze favoriet maar love child heeft een welverdiende 2e plek. Naast veel strand en slapen dus ook veel tv gekeken. Living the dream zeg maar haha.
Naast het strand, het bed en de tv heeft Bondi ook 2 prachtige coastal walks te doen die we (jaja) ook gedaan hebben. En er is een prachtige boulevard waar we souveniers hebben gekocht, heerlijke coronas hebben gedronken en onze buikjes vol hebben gegeten bij de MacDonalds. Mocht ook wel, ben kilos afgevallen van dat reizen. Werd tijd dat er weer wat bij kwam! Goed excuus ook om geen noodles te eten want die komen me echt de strot uit haha. In Bondi hebben we Kerstin nog ontmoet, waar we in Port mee hadden gechilld. Was erg gezellig en fijn om geen engels gezicht te zien!

Na 3 weken zon, zee, strand, tv en bed konden we de eerste 3 dingen daarvan wegstrepen. Het werd winter in Australie en de weergoden vonden het blijkbaar leuk om de natste week in Sydney in 4 maanden te plannen. Aangezien we de boulevard al 100 x op en neer waren gelopen en al onze souveniers al in huis hadden zaten we eigenlijk vrijwel opgesloten op onze kamer. Wat leidde tot slapen en nog meer series. Echt er is zo veel regen gevallen die week, verschrikkelijk. Meestal was het savonds na 11 wel droog zodat we nog een wijntje voor het hostel konden drinken met onze nieuwe "vrienden" Italie en Zweden. En zaterdag scheen de zon ineens weer volop dus zijn we gauw uit ons bed gejumpt en naar het stand gerend, net als zondag! Prachtig, toch nog een beetje zon.

We waren niet van plan om 4 weken in Bondi Beach te blijven. De planning was 2 weken Bondi, 2 weken Manly en 1 week blue mountains. Omdat er iets mis was gegaan met onze boeking in het hostel in manly werd dat dus wat anders en aangezien wij bondi super leuk vonden en ook niet in Sydney centraal wilden zitten besloten we dan maar 4 weken in Bondi te blijven. Nu ik er weg ben is het misschien net wat te lang geweest maar ik vond het er geweldig!

En nu zitten we in de blue mountains. We zijn vandaag aangekomen dus veel kan ik er nog niet over zeggen maar het oogt wat raar. We zitten in Katoomba waar het vrij alternatief is. Doet me denken aan mezelf in mijn 14jarige leeftijd. Het hostel is ook wat hippie ingericht en de mensen die hier slapen zijn ook wat hippie. Ik weet het nog niet zo goed. De blue mountains schijnen spectaculair te zijn. Vooral vanwege de bushwalking (waar ik nogal tegenop kijk). Maar daar gaan we morgen aan beginnen dus ik ben benieuwd! Gelukkig zitten er veel eettenten hier voor mijn patat verslaving. Over een weekje zijn we alweer thuis, onze 13e en laatste week is ingegaan. Zo raar, laatste maandag in Australie. Het voelt echt raar omdat ik weet naar wat voor leven ik terug ga en ik ben aan deze lifestyle gewend. Echt heel raar als ik terug denk aan Nederland. Maar daar tegenover staat dat ik ook heel veel zin heb om mijn lieve mama, papa en zusjes te zien. Mijn pake en beppe die me altijd trouw gemaild hebben, mijn lieve poncollegas die altijd geinteresseerd waren en mijn vrienden. Ja ik moet eerlijk toegeven dat ik er echt zin in heb om iedereen weer te zien en zo langzamerhand stiekem ook een beetje zin heb om terug te gaan naar Nederland. De mensen waarvan ik het totaal niet had verwacht hebben me altijd berichtjes gestuurd, jullie weten zelf wel wie jullie zijn; bedankt!
Ik heb zin in een frikandel, kibbeling, een broodje filet american, gekookte aardappelen, groente en een lekker stuk vlees. Oh, en droge worst, kaas, melk, water zonder chloor, normale wijn. Maar het meest van al heb ik zin om jullie allemaal weer te zien (tenzij je dit leest en ik mag je niet maar goed...)!

Dus; see you in a bit mate!

Liefs, José

  • 01 April 2014 - 07:35

    Anneke:

    en je vergeet ons zomaar even !!!! maar we zullen blij zijn je weer te zien meid alvast goeie reis terug en nog even lekker genieten van de laatste paar dagen

  • 01 April 2014 - 19:39

    Elisa:

    Geniet er nog maar lekker van!
    En alvast een goeie reis terug!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

José

Actief sinds 13 Dec. 2013
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 11436

Voorgaande reizen:

24 Juli 2017 - 17 Augustus 2017

Indonesie 2017

06 Januari 2014 - 07 April 2014

Backpacken in Australië met Marrit!

Landen bezocht: