Love life - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van José Leegsma - WaarBenJij.nu Love life - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van José Leegsma - WaarBenJij.nu

Love life

Door: Jose

Blijf op de hoogte en volg José

19 Februari 2014 | Australië, Port Macquarie

Hallo lieve vriendjes en vriendinnetjes,

We zijn ondertussen terug in Port Macquirie. We zijn na Agnes Water naar Townsville gegaan waar we 2 nachten zijn gebleven. Iedereen vindt townsville niet leuk, maar wij vonden het er geweldig haha. Hoewel we er niet konden zwemmen. Wij waren er maar 2 nachten en hebben ons daar goed vermaakt met shoppingtime! We hebben ons haar daar laten knippen wat hoognodig was en hebben hele leuke jurkjes gekocht en andere leuke hebbedingetjes. Oepsie, beetje te veel geld uitgegeven, maar goed.

Zaterdagmiddag om 13.20 zijn we in onze beste vriend de bus gestapt waar we 35 uur in moesten zitten. Het viel opzich best te doen. We hebben 5 verschillende buschauffeurs gehad haha. Hebben er lekker in geslapen en hebben ons er best in vermaakt. Na 35 uur reizen kwamen we om 1 uur snachts aan in Port Macquirie waar het fucking hard regende. Omdat er op dat tijdstip geen pick up bus is moesten we lopen naar het hostel. Gelukkig kenden we de route al maar toch het was verschrikkelijk om door de spoelende regen te lopen met je koffertje. Toen we aankwamen in het hostel vroegen we ons zwaar af wat er met het hostel was gebeurd. We kwamen in onze kamer en daar was een oma aanwezig. Whatthefuck, we zitten in een hostel voor backpackers! De volgende dag hebben we ingecheckt en het regende nog steeds. Drama. Er waren ook niet veel mensen en de meeste mensen die er waren waren rond de 40/50. Vaaaaaag! We hadden een beetje spijt dat we niet in Airlie beach zijn gestopt, omdat de zon daar wel scheen en het zag er heel mooi uit vanuit de bus. Hoewel het bewolkt was, was het verder goed te doen. We zijn om boodschappen geweest (eindelijk een keer) en naar de drankwinkel, de goedkoopste die we hier hebben gezien waar we gelijk 6 flessen wijn hebben gekocht. Die nu op zijn overigens haha. Daarna hebben we onze was gedaan, voor het eerst! Jaja, mama zou trots zijn. Alles ruikt weer fris en fruitig, heeeeerlijk.

Het bleek zelfs dat er nog wel aardige mensen in het hostel zaten. We hebben met hun buiten gechilled op de veranda. Die avond zijn er al 4 flessen wijn door heen gegaan. Oepsie, foutje bedankt! Maar het was wel gezellig en beter dan we in eerste instantie dachten. Gister was het eerst weer bewolkt dus zijn we maar gaan wandelen. We werden een beetje depri van het weer, we zijn niet naar Australie gekomen voor de regen. Toen we aan het winkelen waren (we hadden ons geld thuis gelaten) begon de zon ineens te schijnen dus toen zijn we snel naar ons hostel terug gerend en hebben we daar nog heerlijk een paar uren bij het zwembad gezeten. Heeeeeerlijk, ik hou van zon! Er checkten ineens suuuuper veel mensen in, dus het werd zelfs nog een drukke avond. We hebben super veel coronas gedronken van een jongen die het ons steeds gaf (leuk gratis bier). En onze 2 flessen wijn zijn er ook doorheen gegaan, whoops. Vandaag werden we wakker met een klein beetje een hangover (in ieder geval een superdroog mondje), maar het was het wel waard. De zon scheen volop dus we konden lekker uitbrakken bij het zwembad, heerlijk!

Alles gaat dus goed zoals jullie kunnen lezen. We blijven hier 2 weken, omdat we van Port Macquirie houden. Daarna gaan we door naar Bondi. Ik denk dat ik niet meer zoveel zal bloggen omdat we nu op dezelfde plek zijn dus het zal niet zo heel interessant meer zijn om wat te schrijven.

Wat me opvalt is dat ik de eerste paar dagen er echt naar uitzag om naar huis te gaan en nu ik op de helft zit kijk ik er zelfs een beetje tegenop. Als ik terug ben in Nederland moet ik weer werken, het hele land is vlak en er zijn niet zoveel travellers en leuke mensen. De mentaliteit is niet meer chill maar iedereen heeft haast. Dan zit ik weer in de cultuur waar ik van alles moet en dat wil ik niet. Ik moet er ook echt niet aan denken om te gaan werken en ik hou echt van het leven hier. Ik geniet hier van elke dag, zelfs van de dagen waarop ik de dikste katers ooit heb. Ik mis mijn vrienden soms, en ik mis thuis maar verder zou ik hier wel kunnen blijven. Het leven is hier echt goed, maar misschien komt dat ook wel omdat ik alleen aan het reizen ben. Ik ben dan ook echt van plan om weer op reis te gaan als ik thuis ben, en dat is iets waar ik ook echt al naar uit kan kijken. Dus iedereen die tegen me heeft gezegd " misschien word je wel een reiziger"; you were right!

Vrienden, mijn lieve biertje staat koud op me te wachten dus ik ga daar maar weer heen rennen!

Dikke tuuut, love you all!

  • 19 Februari 2014 - 11:43

    Anneke:

    feest beest je moet floortje dessing maar opvolgen dan reizen genoeg te doen dan :D
    geniet daar maar lekker nog en bedenk waar je straks heen wil op reis .
    grt anneke

  • 20 Februari 2014 - 11:40

    Ria Russchen:

    Hoi José,

    Fijn genietend van mijn vrije dag lees ik jouw belevenissen.
    Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.

    Nog veul plezier daar en eh, vooral ::: proost!

  • 25 Februari 2014 - 12:14

    Jildau :

    Ha José en Marrit!
    Ik haw jim ferhaaltsjes fannewike allejer even (foar)lezen en Mirjam en ik leine slap fan 't leitsjen! Jim kinne it moai fertelle, haha. Groetnis fan ús beiden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

José

Actief sinds 13 Dec. 2013
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 11434

Voorgaande reizen:

24 Juli 2017 - 17 Augustus 2017

Indonesie 2017

06 Januari 2014 - 07 April 2014

Backpacken in Australië met Marrit!

Landen bezocht: