Regen, regen en nog eens regen. - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van José Leegsma - WaarBenJij.nu Regen, regen en nog eens regen. - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van José Leegsma - WaarBenJij.nu

Regen, regen en nog eens regen.

Door: Jose

Blijf op de hoogte en volg José

31 Januari 2014 | Australië, Surfers Paradise

De laatste keer dat ik een blog schreef kregen we een onweersbui over ons heen. Vanaf die dag is het niet beter geworden. De dag erna moesten we uit coffs harbour verlaten. We zaten helaas de hele dag binnen omdat het de hele dag regende. We moesten die avond om 22.00 weg en moesten tot 03.45 wachten op het busstation met onze nieuwe Duitse vrienden. Niet echt onze vrienden zo noemen we iedereen die we ontmoeten. Die saaie dozen gingen slapen, zaten we daar met zn tweeen in de regen. Wel onder een afdak maar toch. Kwamen nog een dronken local tegen die onze nieuwe vrienden wilde schoppen. Omdat het duitsers waren, hahaha. Hij zei "watch the german, they carry bumbs". Goddank was het na een paar uur eindelijk 0345 en konden we met de bus. We moesten halverwege uitstappen en daar weer een uur wachten op de bus. Er ging hier en daar wat mis, waar we een wijze les uit hebben getrokken: never trust the germans. Uiteindelijk aangekomen in Yamba waar we 4 nachten zouden blijven. Yamba was best leuk. Een lief klein dorpje met veel schattige winkeltjes en een leuk strand. Helaas, ook hier werd het weer niet veel beter. We vierden Australian Day in Yamba. We hadden verwacht dat dat zoiets zou zijn als koninginnedag maar dat viel vies tegen. Best saai zelfs. Alleen voor de mensen die al 4 maanden in dat hostel waren was het leuk gok ik. Leuke mensen ontmoet in Yamba, maar vond het niet erg het dorp weer te verlaten. Volgende bestemming was Byron Bay. Hadden veel goede dingen gehoord over Byron. Was ook een erg leuk dorp. Grote en echt leuke winkelstraten, mooie stranden en een prachtige wandeling naar het lighthouse. Nou de wandeling niet echt. We moesten door een rainforest lopen vol met slangen en spinnen en hagedissen. Maar het uitzicht was prachtig! Het was het noordelijkste puntje van Australie. Ik heb denk ik 4 dagen spierpijn gehad in mijn kuiten maar het was het echt meer dan waard. De avond zijn we flink aan de zuip gegaan met Goon. Dat is de goedkoopste wijn in Australie maar de katers zijn verschrikkelijk en het is ook vet vies. De volgende dag had ik dus de dikste kater ooit en we besloten onze laatste dag Byron op het strand af te sluiten. Heeerlijk. Ook best grappig het begon op een gegeven moment namelijk te regenen maar iedereen bleef liggen dus ik ook maar. De volgende dag moesten we weer verder en nu zijn we in Surfers Paradise. Dit plekje is niet zo heel leuk. Er staan hele hoge gebouwen en het is niet echt mooi weer. We blijven hier nog 2 nachten en dan trekken we weer verder. Naar Noosa dan, klinkt leuk!

Verder vermaak ik me nog steeds hier. Ik begin al te wennen aan het leven als flashpacker. Zo noemen ze iemand die met een trolley reist haha. Ik raak gewend aan het plekjes verlaten en een nieuw plekje ingaan. We ontmoeten ook heel veel mensen. Ook veel dezelfde trouwens omdat iedereen bijna naar boven gaat. Dus best grappig, soms komen we 'oude' bekenden tegen. Ik heb mijn beppe en mijn papa hun verjaardagen gemist ondertussen maar heb beide dagen een biertje op ze gedronken! Mis thuis niet zo erg, heb veel contact met thuis. Vraag me soms af wat mijn vrienden op het moment allemaal bezig houd, hoe het in de pon gaat en hoe het bij hellema gaat. We zijn hier nu bijna een maand, dus op een 3e. De tijd vliegt, ik hoop dat de zon hier weer begint te schijnen want dat voldoet me beter.

Bedankt voor alle berichtjes die ik krijg van familie en vrienden, ik vind het leuk wat van jullie te horen!

Dikke kus,
José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

José

Actief sinds 13 Dec. 2013
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 11423

Voorgaande reizen:

24 Juli 2017 - 17 Augustus 2017

Indonesie 2017

06 Januari 2014 - 07 April 2014

Backpacken in Australië met Marrit!

Landen bezocht: