blue mountains; bushwalking! - Reisverslag uit Blue Mountains, Australië van José Leegsma - WaarBenJij.nu blue mountains; bushwalking! - Reisverslag uit Blue Mountains, Australië van José Leegsma - WaarBenJij.nu

blue mountains; bushwalking!

Door: jose

Blijf op de hoogte en volg José

05 April 2014 | Australië, Blue Mountains

Hoi vrienden,

Omdat ik de blue mountains niet tekort wilde doen een laatste klein verslag vanuit australie! Ik schreef in mijn vorige blog dat ik het hier vaag vond. Het hostel is ook vaag. En het dorp zelf ook. Het is erg alternatief en vreemd maar ook grappig tegelijkertijd. We kunnen hier in ieder geval in onze joggingbroek en sweater lopen zonder raar aangekeken te worden. Heerlijk.

maandag zijn we dus aangekomen en hebben we een beetje gerelaxed. We hebben geprobeerd in de groep te 'fitten' maar het werkte niet echt dus zijn we vroeg op bed gegaan. Dinsdag hebben we onze eerste bushwalk naar de echo point gedaan. Vanaf hier kun je the three sisters zien, wat echt super mooi is. Na 3 maanden strand en kust is de bush en de bergen sowieso super mooi! Was een super lange wandeling, en ook echt steil maar was het zeker weten waard. Omdat we ons niet echt thuis voelden in het hostel zijn we savonds met 2 flessen wijn het park ingedoken, heerlijk. De volgende dag zijn we naar de Katoomba Falls gegaan: de watervallen. Was wederom een lange wandeling met vreemde mensen onderweg maar het opnieuw meer dan waard. Na een tijdje in de waterval ' gespeeld' te hebben besloten we dan ook terug te gaan..

Na de echo point en the falls hadden we katoomba eigenlijk wel gezien. De blue mountains zijn super groot maar wij hadden zon spierpijn dat we besloten een rustdag te houden. Helaas waren de weergoden het daar weer niet mee eens en hadden we een bewolkte dag. Dus maar weer souveniers gekocht en lekker rondgedwaald. Het weer werd er daarna alleen maar slechter op helaas. Gister (vrijdag) kreeg ik ineens ontzettend last van mijn oor en was ik bamg voor een oorontsteking. Met een oorontsteking kun je niet vliegen en we besloten het zekere voor het onzekere te nemen omdat we wel naar huis wilden maandag. Dus maar naar fe dokter ook al wisten we dat dat veel geld ging kosten. Gelukkig had ik geen dikke oorontsteking. Het was wel rood en dus heb ik druppels en zware antibiotica mee gekregen. Lieve dokter had ik ook trouwens; ik kreeg de pillen gratis en 30 dollar korting op het consult.

En nu is het zaterdagnacht. Mijn laatste nacht in een hostel, yeeh! Ik word ineens ontzettend enthousiast over naar huis gaan, wil iedereen zo graag zien! Nog 1 volledige dag in Australie en maandag vliegen we naar huis. Maar goed dat weten jullie allemaal wel. Ik wilde nog een laatste blog over de blue mountains schrijven voor ik naar huis ging en dat heb ik nu gedaan.

See you in a bit skatsjes!

Liefs,
José

  • 05 April 2014 - 16:27

    Ria Russchen:

    Lueve José,

    Dank voor je mooie verhalen.
    Ik heb ze met veel plezier gelezen.

    Goede thuisreis.
    Beterschap en zo.

    Groetjes,

    Ria.

  • 06 April 2014 - 20:50

    Heit:

    Welkom thuis poppie!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

José

Actief sinds 13 Dec. 2013
Verslag gelezen: 1315
Totaal aantal bezoekers 11413

Voorgaande reizen:

24 Juli 2017 - 17 Augustus 2017

Indonesie 2017

06 Januari 2014 - 07 April 2014

Backpacken in Australië met Marrit!

Landen bezocht: