Queensland - where the sun really shines. - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van José Leegsma - WaarBenJij.nu Queensland - where the sun really shines. - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van José Leegsma - WaarBenJij.nu

Queensland - where the sun really shines.

Door: Jose

Blijf op de hoogte en volg José

12 Februari 2014 | Australië, Agnes Water

Lieve allemaal,

Tijd om weer een blog te schrijven dacht ik zo. Al vraag ik me af of er iemand is die dit uberhaupt leest, maar daar ga ik maar vanuit.

Surfers Paradise was opzich nog best leuk. We kwamen oude bekenden tegen, onze vriend Neus. Een Duitser die we al eerder hadden ontmoet in Yamba en later weer in Byron Bay waar we allemaal geld neer hebben gelegd zodat hij een lapdance gaf. Het is wat een vreemde kerel maar wel super aardig en we hebben ook echt wel met hem gelachen in Surfers Paradise. In Surfers Paradise zagen we ook voor het eerst de lifeguard op het strand in actie komen, super grappig om te zien. Al is het niet zo heftig als op tv bij Bondi Rescue haha. Na afscheid genomen te hebben van onze vriend Neus vervolgden we onze reis naar Noosa. Omdat de bus het traject Sydney - Brisbane en Brisbane - Cairns doet moesten we in Brisbane 2 uur wachten voor we verder konden reizen. We zijn dat station zo vaak op en neer gelopen dat iemand ons op een gegeven moment vroeg "youre enjoying your stay at the station?" Haha, foutje. Na 2 uur wachten konden we weer in onze rollercoaster bus. Echt die busritten zijn een hel. Je ziet een dikke afgrond naast je met een hele kleine vangrail en de bus hobbelt over van alles heen. Na 6 uur te hebben gereisd kwamen we aan in Noosa. Noosa was super schattig. We kwamen aan in het hostel zit daar een party animal die ons verteld dat er geen ruk te doen is en dat het hostel saai is. Wij hadden die avond met Nederlanders afgesproken die we eerder in Port Macquirie al hadden ontmoet. Natuurlijk verdwaalden we hopeloos en er waren van die super grote vleermuizen waar we natuurlijk bang voor zijn dus toen zijn we maar terug gelopen en hebben we op een bankje onze biertjes opgedronken met zn tweeen. Dikke regenbui over ons heen, maar toch. De volgende dag besloten we de Aldi op te zoeken om wat boodschappen te doen. We werden helemaal gelukkig van die prijzen na al die dure campingwinkels dus we hebben gelijk flink ingeslagen. Een heel genot om wat anders dan water te drinken en brood te eten met ham. Sommige dingen mis ik zo erg, zoals kaas, frikandellen, mayo, curry, melk, cola, red bull. Als ik er over nadenk kan ik nog een hele lijst maken denk ik. De dag erna zijn we naar de Australian Zoo geweest. Deze dierentuin is opgericht door Steve Irwin dus er is veel over hem en zijn familie te vinden. Ze verkopen zelfs pennen met hun hoofden erop. Mafkezen. Maar de australian zoo was geweldig. We konden koalas en kangooroos aaien, hebben een krokodillen en tijgershow gezien en zijn ons 3000 keer lam geschrokken door hagedissen die daar wild rond lopen. Zeker het geld waard. Savonds nog even met een idiote oude local bij het hostel gezeten die ons Noosa wilde laten zien in het donker. Hebben we keurig afgeslagen hoor heit en mem! De volgende dag moesten we weer op reis met onze koffertjes. Ik hoop dat hij het nog 8 weken gaat redden want de buschauffeur gooit ermee alsof het van staal is.

Om 7 uur savonds kwamen we aan in ons volgende hostel in Rainbow Beach. De receptie was al gesloten maar er lag een sleutel voor ons klaar. Komen we die kamer binnen is er maar 1 bed vrij. Ik checken in mijn mail of ik zo dom ben om maar voor 1 persoon te boeken maar dat was ik dus niet. Geen personeel meer aanwezig daar dus wij waren screwed. Moesten we met zijn tweeen in 1 bed liggen. Gelukkig gebeurde dit niet de eerste week van onze reis want dan was ik allang huilend naar mama gegaan haha. We hadden nog 2 flessen wijn dus die hebben we maar soldaat gemaakt en toen konden we heerlijk 3 uurtjes slapen, lekker knus. Volgende ochtend naar de receptie gelopen en gelukkig wisten ze gelijk van hun fout. We hoefden die nacht niet te betalen (yeeh). Die dag waren we zo dood als een koekje natuurlijk dus we hebben niet zoveel gedaan behalve kaartjes gekocht. En voor de mensen die een kaart krijgen, niet weggooien want alleen de postzegel was al 2.60 dollar!! Stond me daar even voor een vermogen uit te geven... In Rainbow Beach hebben we sowieso niet zo veel gedaan eigenlijk, we hadden veel regen en er was ook niet veel te doen. Er zaten Friezen op onze kamer en dat is echt heel raar. Marrit en ik praten geem Fries met elkaar en ineens horen we na 5 weken mensen Fries praten, super grappig! We zijn er 3 nachten geweest en daarna mochten we weer in de rollercoaster. 6 uren reizen voordat we aankwamen in Agnes Water. Toen we aankwamen regende het pijpestelen, niet normaal. We reden bijna tegen een groep koeien aan. Schrok me wild, staan er ineens koeien op de weg. We kwamen snachts aan en het hostel zag er echt ranzig uit. Het bed lag verschrikkelijk en ik heb ondertussen veel verschillende bedden gehad. De airco op de kamer stond aan en er stond ook nog een ventilator aan, het was net syberie. Ik slaap hier normaal gesproken in een hemdje maar die eerste nacht heb ik in mn hoodie en een lange broek geslapen. Verschrikkelijk. De volgende dag heb ik om het goed te maken een super mooi jurkje gekocht. We moesten verhuizen naar een andere kamer en die was gelukkig niet zo koud. Zaten 2 Nederlandse jongens en 2 Belgische jongens op onze kamer. Met hun hebben we het hostel een beetje afgebroken snachts. Ik zal verder maar niet in detail treden maar Goon (de goedkope wijn in boxen) doet slechte dingen met een mens. Was wel een leuk feestje hoewel we dat de volgende dag flink moesten bekopen. Nadat we vanmorgen afscheid hebben genomen van onze Nederlandse vrienden kwam de manager naar ons toe en vroeg of we proefpersoon wilden zijn voor een toer. We hoefden niks te doen zei hij en het was gratis. En het was een supergave tour. We reden door een national park/ rainforest, wat opzich al supervet was. Dat national park kwam uit op een strand waar niemand was. Hele strand leeg, de zon scheen, het strand was superwit en wij zaten daar met een ijskoud biertje. Living the good life. We moeten morgen een review voor die beste man schrijven en dan krijgen we biefstuk van hem. Het water loopt me al in de mond bij het idee. Morgennacht moeten we weer gaan en dan vertrekken we naar Townsville, waar we 2 nachten zullen blijven. Maar dat allemaal in een volgende blog gok ik.

Reizen vind ik geweldig. Ik geniet hier enorm. Zelfs als het weer niet mooi is, is het hier nog prachtig. Ik ben blij met Marrit, we zijn aardig hetzelfde en kunnen echt heel goed met elkaar opschieten. Samen lachen we de tegenslagen die we hebben altijd weg en het is fijn dat te kunnen delen. We hebben niet de vetste feesten zoals jullie misschien denken. Het leven is hier superduur dus daar besparen we op. We eten ook elke dag noodles en roken ondertussen shag. Noodles zijn nog geen 60 cent dus dat is mooi goedkoop eten. En het went echt, soms heb ik zelfs zin in mijn noodletjes. We maken de leukste dingen hier mee en de natuur is echt overweldigend mooi. Bovendien vind ik het heerlijk om gewoon 3 maanden vakantie te vieren terwijl iedereen aan het werk is of op school zit. Ik moet er ook echt niet aan denken om te gaan werken straks weer. Dus hebben we een nieuw plan bedacht. We komen in april terug en gaan dan een paar maandjes werken. In januari maken we onze volgende reis naar Azie. Azie is super goedkoop dus we kunnen daar leven als goden en bovendien is het ook supermooi. Dat is ons plan. We willen het werkende leven zolang mogelijk uitstellen haha.

Maar toch, hoewel het leven hier perfect is kijk ik er ook naar uit om gewoon op de bank te hangen met een wijntje en een zak chips, mooie serie erop. Lekker in mijn eigen bedje liggen, geen zorgen over geld. Heerlijke eigen douche waar ik zonder teenslippers in kan. Een muur vrij van salamanders en een grond vrij van kakkerlakken en ander ongedierte. Maar gelukkig is dat er allemaal over een paar maand nog dus tot die tijd blijf ik genieten van mijn flashpackavontuur!

Liefs,
José

  • 12 Februari 2014 - 05:31

    Roland:

    Nou benijd je wel hoor. Ik zit hier je blog te lezen en moet zo naar het werk, door de kou ipv lekker feest vieren, haha .

  • 12 Februari 2014 - 08:24

    Anneke:

    zo te lezen een prachtig avontuur die jullie daar beleven en vele nieuwe vrienden maken.
    lekker genieten voor je weet lig je op de bank met je wijntje

    groetjes anneke

  • 12 Februari 2014 - 16:53

    Rinnie Leegsma:

    Hoi dikke skot,

    Wat fijn dat jullie het daar zo naar de zin hebben, ben wel een beetje jaloers hoor.
    En wat lees ik nu weer? volgende reis al weer bedacht, jullie zijn goed bezig.
    Nou meid, geniet er nog maar even lekker van, voor je het weet ben je al weer thuis (en ook al weer weg) hahah


    Dames nog heel veel plezier,
    Groetjes en een hele dikke tuut von mie.

  • 14 Februari 2014 - 15:11

    Je Lieve Zusje <3:

    Hooooi lieve zusssieee , ik vind het mooi dat je het daar zo leuk hebt hooor , wat ik minder vind is dat jij er van geniet dat ik hier op school zit, ik heb nu een lesje engels en daarna ben ik uit. ik heb helemaal geen zin meer haha, vanaviond heb ik fitness en morgenochtend heb ik therapie, harrejakkes.
    ik mis je ontzettend schatje, maar ik moet nu weer gaan want dat domme mens komt er aan schrijf vanavond nog wel wat xxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

José

Actief sinds 13 Dec. 2013
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 11420

Voorgaande reizen:

24 Juli 2017 - 17 Augustus 2017

Indonesie 2017

06 Januari 2014 - 07 April 2014

Backpacken in Australië met Marrit!

Landen bezocht: