Thunder - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van José Leegsma - WaarBenJij.nu Thunder - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van José Leegsma - WaarBenJij.nu

Thunder

Blijf op de hoogte en volg José

21 Januari 2014 | Australië, Coffs Harbour

Oke we hebben vele adviezen gehad. We moesten oppassen voor de spinnen, voor de krokodillen, voor de bosbranden, mochten niet liften en zo kan ik een hele lijst bedenken. Maar niemand heeft ons thuis gewaarschuwd voor onweer! En iedereen die al in Australie is geweest had ons daar best even voor mogen waarschuwen. We moesten vanavond van de MacDonalds naar ons hostel een uur terug lopen. Niet zon erge wandeling omdat het langs het strand was. Op een gegeven moment besloten we even te gaan genieten van de zonsondergang met een sigaretje (nog steeds, fuck) toen het ineens vet hard begon te onweren. Dus wij babys maakten dat we van het strand kwamen. Natuurlijk kwam er toen geen einde aan onze wandeling. Eindelijk terug bij het hostel waren we opgelucht en zeiknat. Niet echt een leuke ervaring! Maar goed, we hebben het overleefd.
Verder genieten we van Australie. De mensen zijn nog steeds super vriendelijk, op de zwervers na. De stranden zijn prachtig en de zee is helderblauw. Mensen hier leven blijkbaar niet echt met een tijd want allr klokken staan verkeerd. Als we al een klok vinden want die hangt er 9 van de 20 keer ook niet. Ze recyclen hier zo ongeveer alles geloof ik en overal staat water is precious. Ook zien we heel veel "free alcohol zones". Klein irritatiefactortje maar dat overleven we tot nu toe nog steeds. We vullen gewoon onze waterflesjes hahaha.
Volgens mij schreef ik mijn vorige blog toen we net aankwamen in Newcastle. Ik had een heel slecht gevoel Bij Newcastle. Dit vanwege het enge hostel en er waren best veel zwervers daar. Ik vond het er gewoon eng en naar, vond het er helemaal niks. Uiteindelijk zijn we er 3 nachten gebleven. De eerste dag zijn we naar het strand gegaan, wat dan wel weer leuk was. De 2e dag zijn we naar blackbutt reserve gegaan. Een natuur reservaat met koalas, kangooroos en heel veel vogels. Het park was heel klein en je moest een bergwandeling maken van 3 kilometer voor we eindelijk dieren zagen. Op de terugweg verdwaalden we waardoor we door een uitgestorven rainforest moesten lopen. De enige man die we tegenkwamen wist de weg ook niet precies maar hij zei "that way isnt too dangerous for girls". Marrit en ik waren ineens professionele bergbeklimmers zo snel waren we daar weg haha. Het was leuk om de koalas te zien, dat zijn echt leuke dieren. Ze zien er stoned uit. Ze vertelden ons dat dat komt omdat ze eucalyptus eten. Daar raken ze stoned van. Leuk leven hebben zij. De volgende dag moesten we uitchecken en ik was blij dat we weg gingen uit newcastle. Het bleek dat we 6 uren moesten reizen met trein en bus om in Port Macquirie te komen. En het bleek nog eens fucking duur te zijn ook. Port Macquirie was geweldig. Ik kwam daar eindelijk weer tot rust. Ik had echt een rot gevoel in Newcastle en Port Macquirie was een heerlijke plek om tot rust te komen en savonds te chillen met andere backpackers. We zaten in een super leuk hostel en hebben heel veel leuke mensen ontmoet. We hebben hier een Buskaart gekocht die ons de hele oostkust langs brengt. 300 dollar lichter. Maar we hoeven nu geen geld meer uit te geven aan reizen dus dat scheelt. Het geld gaat er alleen wel super snel doorheen terwijl we nooit op stap gaan, niet veel eten en helemaal geen dure dingen doen. Hostels zijn echt duur en ik denk dat ik vanaf morgen maar shag ga kopen want ik maak me nu al best wel zorgen over het geld. Maar goed, we zullen zien. Gisteren moesten we om 11 uur savonds ons hostel in Port Macquirie verlaten, met pijn in mijn hart. We moesten vervolgens tot half 2 's nachts wachten op de bus. Maar no worries heitie en memmie, we waren met zijn vieren. Vannacht om 4 uur kwamen we aan in Coffs Harbour. Prachtig plekje maar ik ben stiekem blij dat we hier nog maar 1 nacht hoeven te zijn. Dit hostel heeft een voordeel: gratis wifi. Verder is het me hier veel te druk. Morgennacht gaan we naar Yamba, waar we 4 nachten blijven. We zijn daar met Australian day. Geen idee wat het precies is maar het zal wel supervet zijn haha. Voor iedereen die het zich afvraagt ik ben mezelf nog niet tegen gekomen hier. Alles wat ik al wist over mezelf komt alleen beter naar voren. Ik haat afscheid nemen en ik haat verandering van omgeving. Ik hoop dat ik daar mee leer omgaan want dat kom ik hier wel heel vaak tegen...

Ik geloof dat nu iedereen weer op de hoogte is van alles. We vermaken ons hier nog steeds goed, zijn al mooi bruin en hebben veel lol samen.

Liefs,
José

  • 22 Januari 2014 - 08:03

    Anneke:

    zo dan
    spannend allemaal en jullie genieten lekker vooral van de zon
    terwijl wij hier in de kou zitten.
    doe voorzichtig en denk om die enge mannen daar of die leuke die
    je al hebt gezien hihihihhihii

    groetjes anneke

  • 22 Januari 2014 - 09:07

    Fred:

    Ja inderdaad allemaal spannende dingen maken jullie mee, en het verbaasd me dat er geen klok gelijk loopt.
    Leuk he bussen ha ha. Geld speelt geen rol toch ha ha. Maar je zit zit in ieder geval lekker in de zon. Het is hier maar koud.
    Nou nog maar lekker genieten.
    Groetjes,
    Fred

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

José

Actief sinds 13 Dec. 2013
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 11414

Voorgaande reizen:

24 Juli 2017 - 17 Augustus 2017

Indonesie 2017

06 Januari 2014 - 07 April 2014

Backpacken in Australië met Marrit!

Landen bezocht: