Living the good life. - Reisverslag uit Twijzelerheide, Nederland van José Leegsma - WaarBenJij.nu Living the good life. - Reisverslag uit Twijzelerheide, Nederland van José Leegsma - WaarBenJij.nu

Living the good life.

Door: José

Blijf op de hoogte en volg José

12 Januari 2014 | Nederland, Twijzelerheide

Hier dan mijn eerste reisverslag. We zijn maandag vertrokken, maar zijn een dag kwijt geraakt dus woensdag Australische tijd aangekomen. Het is hier nu zondagavond, dus we zijn hier nu 5 dagen en ik kan jullie vertellen het leven is hier GE-WEL-DIG!

De eerste dag hadden we flink last van een jetlag. De vliegreis duurde superlang en we konden niet slapen in het vliegtuig van Nederland naar China. In China moesten we 7 uren wachten, wat echt verschrikkelijk was. Chinezen zijn verschrikkelijke mensen, ik begin echt een hekel aan ze te krijgen. Je kunt ze niet verstaan, ze zijn klein dus je ziet ze over het hoofd. Oh dit is misschien wel een beetje gemeen allemaal, maar echt Chinezen zijn vervelend. Goed, laat ik niet afdwalen. Toen we eindelijk aankwamen in Sydney waren we helemaal gebroken. Ons vliegtuig landde om 8 uur 's ochtends en we konden om 12 uur inchecken. Dus we hebben eerst wat in de stad rondgelopen en we hebben gegeten bij de MacDonalds (die hebben ze hier dus wel Desiré, haha). We waren zo'n beetje uitgehongerd omdat het eten in het vliegtuig ook niet te vreten was. Ooohhh, ik vergeet te vertellen dat de douane zo eng was! In China gingen ze met rare dingen aan ons voelen en in Sydney moesten we allemaal in een rij staan met onze backpacks voor ons en lieten ze een drugshond aan ons snuffelen. Echt, we freakten hem even op dat moment. Maar natuuuuurlijk mochten we door en was er niks aan het handje. Goed ik was al in Sydney. Toen we eindelijk hadden ingecheckt zijn we gaan slapen en we hebben geslapen tot 5 uur snachts. Dat is dus wel een beetje vervelend want toen waren we klaarwakker. We waren om 7 uur al buiten om een peukje en een heerlijk bakje koffie en 's avonds waren we natuurlijk weer vroeg moe. Dat ritme hebben we nog steeds een beetje, but we get used to it. We zijn 2 nachten in Sydney gebleven. Daar hebben we de harbour bridge gezien, het opera house. Allemaal echt supervet. Ook zijn we naar de botanical garden geweest en we werden helemaal gek daar. We houden heus niet van bloemen en shit, maar dit was echt heel mooi dus we waren helemaal enthousiast. Het was de eerste dagen in Sydney helemaal niet zo warm dus we besloten ons niet in te smeren. Wat blijkt, verbranden we vet hard. Beetje jammer. Op de 2e dag in Sydney hebben we trolleys gekocht, we moesten huilen bij het idee om 3 maanden met die backpack om te sjouwen. Oké, ik geef toe. Backpacken is niet echt iets voor mij geloof ik haha. We hebben onze backpacks verkocht aan de (chineze) man waar we de trolleys van hadden gekocht voor 20 dollar, haha meer dan we er voor betaald hadden. Fokking goede handelaren zijn wij!

Na Sydney zijn we naar Bondi Beach gegaan. Omg, je moet daar eens naar toe. Bondi beach is echt supertof, zoo mooi! Het was alleen niet zoals we het op tv zagen, dus uit die droom kan ik je helpen. We hebben de lifeguard en dat soort shit gezien, maar ze zijn nooit echt in actie geweest helaas haha. Het strand hier is supermooi. Mooi strand en de zee is mooi. We konden een hele mooie wandeling maken, zodat we een heel mooi uitzicht hadden. Het was echt zo mooi daar. Ons tweede hostel moest goedkoper. Dat merkten we helaas gelijk haha. Oh, wat hebben we vaak gevloekt op dat hostel. De WC's waren zooo vies, de douches waren vies. Er hingen spinnewebben in onze kamer. Ranzig. Nogmaals, backpacken is niet echt mijn ding haha. Gisteravond zijn we met onze nieuwe 'mates' voor het hostel gaan zitten drinken en roken. Ja echt, ik rook hier nog steeds ook al is het echt fokking duur. Het drinken viel mee, want we dronken van andere mensen haha. Zo doen wij dat. Maar het was vet gezellig en het werd steeds later en later. Onze jetlag was niks meer van over dus het was half 6 voor we lagen en we moesten om 10 uur uitchecken. Verschrikkelijk, echt verschrikkelijk. Maar goed, dat is het leven van een backpacker.

Vandaag hebben we bijna de hele dag gereisd om in Newcastle aan te komen. We hadden van te voren een hostel geboekt. Het was 'the cheapest one'. Doen we nooit weer. We kwamen daar aan en het was helemaal zwart geverfd, er hingen posters met headbangers en rare enge mensen. Het deed me wat denken aan walibi fright nights maar dan 100 keer zo erg. Er kwam een meisje huilend aan lopen. Ze vertelde ons dat ze vandaag was aangekomen en dat het zo eng was binnen. Nou inderdaad, we liepen naar binnen en het was gewoon dood daar binnen. Er was geen personeel. Nou uiteindelijk vonden we 1 iemand, die was dronken. Echt wat een drama! Ik werd kotsmisselijk daar, mijn hart ging tekeer en ik wilde als een gek ergens anders heen al moest ik er 500 euro voor neerleggen. So we did! En nu zitten we in een leuk hostel. Het is maar 4 dollar duurder dan het creapy hostel en we zitten nu echt vlakbij het strand en midden in de stad dus ik denk dat we een goede keuze hebben gemaakt.

Het leven hier is geweldig. De mensen zijn hier super vriendelijk, iedereen wil je overal mee helpen (op de zwervers na). Het weer is prachtig (misschien beetje te heet), de zee is mooi het strand is mooi. Iedereen leeft hier echt een beetje met de no worries mentaliteit. Je hoort het ook vaak. Vet grappig, als je aan iemand een aansteker vraagt (die moesten we namelijk inleveren in China, belachelijk) en je zegt Thanks zeggen ze No worries. De eerste keer dat ik dat hoorde moest ik echt even lachen. Het is niet zo dat ik me zorgen ga maken als ik om een aansteker vraag ofzo haha. Het leven hier is goed! De sigaretten zijn duur en helaas is het ons nog niet gelukt om te stoppen maar verder is het hier echt super leuk. Ik moet er niet aan denken om nu aan het werk te zijn of naar school te moeten of wat dan ook. Oh trouwens, voor alle mensen die dit lezen die werken bij Hellema ik heb de Sydney koekjes gezien er liggen heel veel verschillende soorten van. Ze noemen het hier alleen timtams ofzo, het zit ook in een andere verpakking. Snap het niet echt, maar ze zijn er dus wel!

Goed, backpacken is dus niet echt mijn ding. Ik hou niet van gesleep met die tas en ik zou graag wat luxer leven en wat luxer slapen ook vooral, maar verder is het hier super. Marrit en ik vermaken ons samen prima. We genieten van elke dag en zijn zelfs al bruin. Ik mis thuis soms een beetje, maar niet zo erg als ik had gedacht. Er zijn hier mensen die huilen veel omdat ze 'homesick' zijn. Heb ik nog niet echt last van. Natuurlijk mis ik mijn pappie en mammie en mijn zusjes, maar ik zie ze over 3 maand dus no worries mate, haha!

Ik ben vast heel veel vergeten te vertellen, en het is maar een kleine indruk van wat we hier allemaal doen, maar ik heb mijn best gedaan. Ik zal later wat foto's online zetten. Ik ben mijn sd card vergeten mee te nemen en ik heb betaald voor dit slome internet dus ik ga niet minuten verspillen om hem op te halen!

Liefs uit een zonnig warm Australië,
José.

  • 12 Januari 2014 - 15:04

    Liesbeth :

    Leuk verhaal! Ik dacht dat het je niet warm genoeg kon zijn.. Maar blijkbaar is de Autralische zon je toch de baas! ;)
    Veel plezier daar!

  • 12 Januari 2014 - 15:12

    Jasper :

    Leuk Jose .
    Lees graag je Reisverslag Living the good life.

    doei. Jasper

  • 13 Januari 2014 - 10:24

    Pake & Beppe:

    13 Jan. 2014
    Hallo José
    Leuk je verslag te lezen, jammer dat jullie daar zo'n zwaar leven hebben, en dan nog in die warmte, o.o.o.
    we wouden het zo van je over nemen ( behalve de vieze kamers wc's en douches en het sjouwen met de backpacks). Verder hebben jullie al heel wat gezien lazen we, veel nieuwe ervaringen en lessen, geniet ervan.
    Nou meid we wensen jullie nog VET-GOEIE tijd toe en erg veel plezier
    Gr. P&B.

  • 13 Januari 2014 - 14:34

    Gretha:

    hey jose hier ff een berichtje van mij uit het koude nederland.Leuk om zo ff wat van je te horen.ik volg je zo een beetje altijd leuk om je belevenissen te lezen.groetjes van ons.gretha en reinier

  • 18 Januari 2014 - 23:41

    Dees:

    Josie , ik mis jeee :( mweehh

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

José

Actief sinds 13 Dec. 2013
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 11417

Voorgaande reizen:

24 Juli 2017 - 17 Augustus 2017

Indonesie 2017

06 Januari 2014 - 07 April 2014

Backpacken in Australië met Marrit!

Landen bezocht: